Al terrat del centre comercial de Las Arenas, a tocar de la Plaça Espanya, hi trobem aquest restaurant de cuina mediterrània que, a més a més, disposa d’una cockteleria oberta des del migdia i fins a la mitjanit.
11 Nudos Terrassa Nordes s’erigeix en un referent de qualitat pel que fa a la carn ibèrica. El grup Osborne, al qual pertany, esdevé una icona a l’àmbit estatal quant a les carns i al pernil. Disposa del seu escorxador des d’on distribueix els productes entre els seus restaurants.
Alhora 11 Nudos es singularitza, també, per la seva picada d’ull a l’Atlàntic, a Galícia més concretament, amb els seus musclos i el seu pop de sabor inconfusible.
Les carns i el pernil fan camí des de la vila de Huelva de Jabugo fins a la capital catalana. Les seves verdures i les fruites són de proximitat. El peix i el marisc arriba de Galícia.
El restaurant es divideix en dos espais. La Sala principal embolcallada d’una arbrada de llums amb vistes esplèndides a la ciutat i un espai exterior més informal. La terrassa està coberta i climatitzada. Quan arriba l’estiu, l’anticicló habitual barceloní, s’abaixa i el solet és al costat de les taules dels comensals.
L’ambientació del restaurant recorda les terres gallegues, amb el blanc a les parets i els colors blaus que atorguen harmonia i sensació de descans.
La gerent del restaurant, María José González, coordina un ampli equip de 30 persones, sempre amatents a les peticions dels clients. Entre aquests darrers s’hi compten les empreses que celebren els seus sopars de gala i les onomàstiques familiars que entomen la reserva amb antelació per assegurar-se un racó òptim amb els més propers.
La cuina sense interrupció del restaurant està farcida de plats sense referent a un temps concret de l’any. Es el cas de la Graellada de Carns ibèriques, la presa ibèrica, la ploma, el filet, la tira d’espinada.
El Pop a la Gallega porta una patata babie d’acompanyant i resulta força melós amb un sabor i una textura difícilment assolibles.
L’Arròs caldós amb llamàntol duu un fons marí amb llamântol. Aquest és un plat elaborat artesanalment.
El Pernil 5 Jotes, l’autèntic pernil de Jabugo 100% ibèric pur de gla, suau, tendre i deliciós.
L’Steak Tàrtar, un filet de porc ibèric que es talla a ganivet a la cuina del mateix restaurant. Davant del client s’acaba muntant a gust seu. Les tàperes, els cogombres i les cebes s’afegeixen al festí en qualitat de convidats d’aquesta exquisidesa. La sal i el tabasco van, també, a gust del consumidor.
La vasta gamma de vins Montecillo es barreja amb caldos catalans. Els blancs de la Rioja, els Verdejo, tots deixen constància que l’oferta resulta inacabable.
El Nordesiño és la beguda de rebuda. Un cocktail de la ginebra Nordes per fer les delícies del paladar tot just iniciar l’àpat.
I per concloure’l res millor que un Pastís de Formatge al forn, un Sorbet de llimona al gin Nordes o bé la Mort de Xocolata, que porta un lingot d’acompanyament així com bocins de pols del mateix producte empolvorats.
El restaurant 11 Nudos ofereix la possibilitat de gaudir d’unes vistes extraordinàries de Barcelona al capdamunt del recinte històric i monumental de Las Arenas.
La degustació dels seus plats està a l’alçada del seu emplaçament.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.