A la Rambla Catalunya número 15, cruïlla amb la Gran Via, s’ubica aquest restaurant de cuina catalana amb el seu espai per a la brasa que acaba evocant els sabors de sempre en un indret cèntric de la ciutat.
Vitralls plens de llum, espais elegants i transparents, decoració de quadres i calidesa. Són les vessants que giren a l’entorn d’un establiment dirigit a fidelitzar als autòctons amb la seva proposta gastronòmica.
Una proposta que s’inicia al migdia dels dilluns fins a la mitjanit i té continuïtat tots els dies de la setmana.
A més, de dilluns a divendres hi ha menú. Per 18,50 euros: un primer plat, un segon plat, les postres, la beguda i el pa entren en aquesta oferta.
Contrapunt obre la persiana a les 8 del matí i serveix esmorzars fins el migdia.
Entre les seves propostes hi destaquen les Braves a la Brasa, l’oli de pimentó, l’allioli li atorguen un sabor excels.
L’Amanida russa amb la seva sardina fumada com a singularitat, els ous de truita, la maionesa d’anxova, l’oliva verda i la tonyina.
L’Alvocat a la brasa amb tomàquets confitats i galeta de ceps duu incorporat un formatge de cabra de La Garrotxa.
El Fricandó de Vedella. La carn de llata es desfà en boca. Sofregit, caldo i bolets amb una picada especial per a gaudir-ne.
El Tàrtar de Vedella amb un rovell d’ou i texturitzat amb mostassa a les fines herbes.
Entre les postres d’aquest restaurant hi ha la tradicional Torrada de Santa Teresa, el Flamet, un tocinet de cel amb la seva nata, i la crema catalana artesanal.
Entre els vins de la carta hi destaquen el Raventós Blanc i Rosat, el Calcite 23 negre i el Cisteller 22 xarel.lo del Penedès.
El cava Blanc Cussiné Parès Baltà esdevé fonamental per a les celebracions.
L’Hèctor en qualitat de xef executiu i la Catalina com a sommalier esdevenen el tàndem creatiu que dóna vida aquest Contrapunt, un restaurant modern amb receptes de sempre.
Reportatge de Joan Porta García